Tejmentes házi csoki I.

Valljuk be, a tejmentesség egyik legfájdalmasabb része a csokihiány. Elvileg vannak olyan csokik (pl. Boci étcsokoládé), amikben nincs tejszármazék, de a “nyomokban tartalmazhat…” felirat ezeken is ott díszeleg, szóval nekem most felejtős. Hosszasan kutattam, hogy hogyan oldjam meg a csokikérdést házilag, de vagy olyan recepteket találtam, amiknek az egyik legfőbb alkotórésze a tejpor, vagy olyanokat, amik tejmentesek, de az alapanyagaik méregdrágák és/vagy nem kaphatóak. Szóval nekiálltam kísérletezni, hogyan lehetne átültetni a sima házi csoki recepteket tejmentesre. Az első próbálkozás a volt, hogy szimplán lecseréltem a vajat növényi margarinra, a tejport pedig növényi tejporra, de utóbbi valahogyan másképp viselkedik, így bár az íze mennyei lett, de az állaga még egy egész éjszakányi mélyhűtőben való jegelés után is egy nyúlós-ragacsos meghatározhatatlan valami lett. A következő kísérlet során picit visszavettem a vízmennyiségből, és a tejporból másfélszer annyit tettem hozzá. Ez már bejött, ilyen lett:

Egy tisztességes méretű táblához az alábbi hozzávalókra van szükség:

  • 4 dkg cukor
  • 1 ek. kakaópor (ízlés szerint lehet több is)
  • 10 ml víz
  • 1 dkg növényi margarin
  • 7,5 dkg kókusztejpor

Az elkészítése nagyon egyszerű. Vegyünk elő egy szimpatikus formájú tálat vagy dobozt, és béleljük ki fóliával vagy sütőpapírral. Egy kis lábasba öntsük bele a cukrot, a kakaóport, a vizet és a margarint, és kis lángon keverjük addig, amíg homogén szirup nem lesz belőle. Ha ez megvan vegyük le a tűzről az edényt, és adagoljuk hozzá a kókusztejport. A kész masszát öntsük át a kibélelt edénybe, simítsuk el, és tegyük hűtőbe néhány órára, de ha bírjuk, egy egész éjszaka is ráfér.

Az eredmény egy tábla, szeletelhető, a szánkban kissé ragacsosan olvadó, kókuszos beütésű, sajnos gyorsan fogyó, tejmentes, csokis finomság.

Szóval ez volt az első kísérlet, de terveim szerint tovább folytatom a próbálkozást. Pl. kíváncsi vagyok, hogyan működik a dolog rizstejporral, vagy mi történik, ha a tejpor egy részét keményítővel helyettesítem.

Reklámok

5 thoughts on “Tejmentes házi csoki I.

  1. Kedves Zita! Ugyanebben a cipőben járok, több m egy éve, amikor 5 hónapos kisfiamnak egy hónapon keresztül volt csalánkiütése (többek között az általam fogyasztott tejtermékektől), diétán vagyok, de már egész megszoktam, a paleos receptek (főleg sütireceptek) között találtam eszméletlen finomakat 😉

  2. Kedves Zita! Elkészítettem a recept szerint a házi csokit. A növényi margarin helyett kókuszzsírt használtam, mert unokám a margarintól is beteg lesz. Nagyon ízlett mind unokámnak, mind menyemnek, csak egy baj volt, nem dermedt meg a formában, s így jóízűen kikanalazták 🙂
    Hidegben a kókuszzsír is megdermed, így elképzelésem sincs, mi lehetett a baj. Ha van ötleted, szívesen venném. Üdvözöllek, Petrikné Zita

Szólj hozzá!

